Jessica Maria Vester, bästavän..




År 2001 träffade jag den personen som gjort så jag klarat av skolgången och hela mitt liv. Första gången jag träffade den personen stod vi i en ring, vi hade precis börjat 6års och vi skulle presentera oss själva. Hon hade glasögon, mittbena och var grymt liten. Flickan var du Jessica. Du stod och fnittrade mest hela tiden tills läraren avbröt dig och sa "vad heter dudå, och vad är ditt smeknamn?" Du svarade med "Jag heter Jessica, men mitt smeknamn vill jag inte säga..För det säger hela min släkt och mm de vill jag inte säga" Jag brukar vanligtvis ha grymt kort minne, men just dethär kommer jag ihåg som om det vore igår.

Jag vet inte varför det är så, men det har väl med att göra den dagen så träffade jag ju flickan som blev min bästavän. Du & jag har alltid haft det tuffare i skolan än dom andra, och helt seriöst skulle jag aldrig klara av det utan dig och ditt stöttande. VI tillsammans har kämpat oss igenom den här skiten, och det har gått bra.. Det går uppåt. Utan dig idag skulle jag fortfarande stått på ruta ett, varit helt vilse. Men i dig i mitt liv har jag kontroll, du stabiliserar mitt liv på det sättet ingen annan kan göra. Du gör mitt liv perfekt.

Du och jag har inte haft den lättaste vänskapen om man säger så, men vi har kämpat igenom den. Och det är ett bevis på att det vi delar är äkta, helt ärligt.. annars skulle jag gett upp för flera år sen!


Asså du är så underbar. Alla gånger jag behöver någon så finns du liksom redan där. Det känns som om du hittade nyckeln till min kropp och hoppade in i halva den, du förstår mig liksom utan&innan. Ibland förstår du mig så bra så det nästan är läskigt. Glömmer aldrig alla stunder du hjälpt mig loss, knutit upp de allra svåraste knutarna och dragit mig ur problemen. Förlåt för alla gånger jag svikit dig. Du är en del av mig nu, och har varit det i 9 år. Jag vill alltid finnas hos dig, för det är bara dig jag kan vara mig själv på riktigt. Rapa dig i örat, prutta dig i fejset, stoppa mina tår i din mun. Våran humor är så sjuk, alla våra skrattdamp vi kan få utan någon anledning. Du är världens finaste människa. Med dig mår jag bäst, jag älskar dig allra mest världens bästavän








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0